موعود

موعود

فاطمه (سلام الله علیها ) شهید راه ولایت

پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷ ب.ظ

فاطمه زهرا(علیها السلام( دخت گرامى نبىّ اکرم حضرت محمد بن عبد الله)صلى الله علیهوآله وسلم)و مادر گرانقدرش حضرت خدیجه دختر خویلد، رضوان الله علیها است.فاطمه اطهر از پدر و مادرى که برجسته تر از آنان را تاریخ بشر سراغ ندارد بهوجود آمد، کسى در تاریخ بشریّت از تعالیم ودستوراتى نظیر دستورات پدرگرانقدر آنبزرگوار که چهره تاریخ را دگرگون ساخت، برخوردار نیست. فاطمه (سلام الله علیها) از چنین مادر و پدری به وجود آمده چه پدری و چه مادری ؛ مادری که 


تمام دارایهای خود را وقف اسلام کرد و دوشادوش پیامبر اسلام در سخت ترین شرایط از پیامبر حمایت می کرد و نخست زنی بود که اسلام آورد . و پدری که زبانها و قلم ها ناتوان از وصف این بزرگوار هستند . این است پدر و مادر فاطمه .

و اما فاطمه کیست؟ این سوالی است بس سخت ،چه کسی فاطمه را آن طور که شایسته است می شناسد او کیست ؟ فقط پدر است که دخترش فاطمه را آنطور که شایسته است می شناسد .

شاءن و منزلت فاطمه زهرا علیهاالسلام را همین بس که پیامبر خدا صلى الله علیه و آله درباره اش زیباترین سخنان را بیان فرموده  

روایتهایی زیادی از پیامبر اسلام در وصف فاطمه (سلام علیها ) موجود می باشد که به چند تا از آن اکتفا می کنیم .

1-فاطمه علیهاالسلام پاره تن پیامبر
بخارى در صحیح خود از ولید از ابن عیینه از عمر بن دینار از ابى ملیکه از مسور بن مخرمه از پیامبر صلى الله علیه و آله نقل کرده که فرمود«فاطمة بضعة منى فمن اءغضبها اءغضبنى ؛» فاطمه علیهاالسلام پاره تن من است هر که او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است .

2- فاطمه علیهاالسلام قلب پیامبر
حسن بن سلیمان در کتاب محتضر از تفسیر ثعلبى از مجاهد از پیامبر صلى الله علیه و آله روایت کرده که روزى آن حضرت از خانه بیرون آمد و در حالى که دست فاطمه علیهاالسلام را گرفته بود، چنین فرمودهر که این را مى شناسد که شناخته است و هر که وى را نمى شناسد بداند: این فاطمه علیهاالسلام دختر محمد است و او پاره تن من مى باشد، او قلب من است که در بین دو پهلوى من قرار گرفته است ؛ پس هر که او را آزار دهد مرا آزار داده و هر که مرا آزار دهد خداى را آزار داده است .

3-فاطمه نور چشم پیامبر 
ابن فتال نیشابورى ضمن حدیثى از پیامبر صلى الله علیه و آله آورده است که به على علیه السلام فرمودیا على ، «ان فاطمه علیهاالسلام بضعة منى و هى نور عینى و ثمرة فؤ ادى . »على جان ؛ فاطمه علیهاالسلام پاره تن من و نور چشم و میوه دلم مى باشد.

آیا مسلمانان نشینده بودند که پیامبر فرمود فاطمه پاره تن من است ،نشنیده بودند که فرمود هر کس او را به خشم آورد مرا به خشم آورد ؛مگر با به خشم آمدن پیامبر خدا به خشم نمی آمد . چه شد که  افرادی به اصطلاح مسلمان با آنکه سخنان پیامبر رو شنیده بودند . با اینکه می دانستند فاطمه (سلام علیها) نزد پیامبر و خدای پیامبر مورد احترام است  و به خشم آوردن فاطمه (سلام علیها) مثل این است که خداو پیامبر رو به خشم آوردی . با این وجود چرا دست به چنین جنایتی زدند چرا فاطمه (سلام علیها) باید بین در و دیوار قرار دهند؟  چرا باید بازوی فاطمه (سلام الله علیها) رو بکستند ؟ چرا باید فاطمه (سلام الله علیها) سیلی بخورد؟ آیا این همه درگیری فقط بخاطر فدک بود؟

فاطمه بین در و دیوار قرار گرفت بخاطر علی ، فاطمه بازویش شکست بخاطر علی ،فاطمه سیلی خورد بخاطر علی. فدک بهانه بود برای زدن علی ، بغض و کینه نسبت به علی آنچنان بود بین این  جماعت که حاضر شدند فاطمه (سلام الله علیها ) رو به شهادت برسانند. فاطمه شهید را ولایت بود


  • محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی